Putem accepta orice adevar, oricat de  zdrobitor, cu conditia sa inlocuiasca totul, sa aiba tot atata vitalitate cat  speranta careia i s-a substituit.
 Ceea ce stiu la saizeci de ani stiam la fel  de bine la douazeci. Patruzeci de ani ai unei inutile munci de  verificare...
 De atata amar de vreme de cand se moare,  viul a capatat probabil obisnuinta de a muri; fara de care nu s-ar explica de ce  o insecta sau o rozatoare si chiar omul, ajung, dupa cateva sclifoseli, sa crape  atat de demn.
 X ma insulta. Sunt gata sa-l palmuiesc. Dupa  ce ma gandesc, renunt. Cine sunt? Care e adevaratul meu eu: cel care riposteaza  sau cel care se retrage? Prima mea reactie e intatdeauna energiga; urmatoarea,  moale. Ceea ce se cheama "intelepciune" nu e, in fond decat un vesnic "dupa ce  ma gandesc", adica nonactiunea ca prim gest.
 Ani de zile, o viata de fapt, sa nu te fi  gandit decat la ultimele clipe, ca sa constati, cand te apropii in sfarsit de  ele, ca va fi fost degeaba, ca gandul mortii ajuta la tot, doar sa mori  nu.
 Nu e profund, nu e autentic decat ceea ce  ascundem. De unde forta sentimentelor abjecte.
 Am toate defectele celorlalti si totusi ceea  ce fac acestia mi se pare inadmisibil.
 -Ce faceti de dimineata pana seara?
-Ma suport.
 -Ma suport.
Nu-i pizmuiesti pe cei care au puterea sa se  roage, in vreme ce esti plin de invidie fata de posesorii de bunuri, fata de cei  care cunosc bogatia si gloria. E ciudat ca te resemnezi cu mantuirea celuilalt,  dar nu cu avantajele trecatoare de care se poate bucura acesta.
 Nu exista o arta adevarata fara o mare doza  de banalitate. Aceea care recurge in mod constant la insolit oboseste repede,  nimic nefiind mai insuportabil decat uniformitatea exceptionalului.
 Daca ar fi cu putinta sa ne privim cu ochii  celorlalti, am disparea pe loc.
 Nu le ingaduim decat copiilor si nebunilor  sa fie sinceri cu noi; ceilalti, daca au indrazneala sa-i imite, se vor cai mai  devreme sau mai tarziu pentru asta.
 Nu te temi de viitor decat atunci cand nu  esti sigur ca te poti omori la momentul dorit.
 Nu conteaza decat un singur lucru: sa inveti  sa pierzi.
 Omul care si-a invins complet egoismul,  nemaipastrandu-si nici o urma, nu poate rezista mai mult de douazeci si una de  zile, invata intr-o scoala vedantica moderna.
Nici un moralist occidental, nici macar cel mai sumbru, n-ar fi indraznit sa avanseze despre natura umana o precizare atat de infricosatoare, atat de revelatoare.
 Nici un moralist occidental, nici macar cel mai sumbru, n-ar fi indraznit sa avanseze despre natura umana o precizare atat de infricosatoare, atat de revelatoare.
Ti-ai dori uneori sa fi canibal, nu atat din  placerea de a-l devora pe cutare sau cutare, cat din aceea de a-l  vomita.
 "N-ati avut dreptate sa contati pe mine."  Cine s-ar putea exprima astfel? Dumnezeu si ratatul.
 E limpede ca Dumnezeu era o solutie si ca nu  se va gasi niciodata una la fel de multumitoare.
 Cu cat se indeparteaza de Dumnezeu, cu atat  oamenii avanseaza in cunoasterea religiilor.
 "... dar Dumnezeu stie ca in ziua in care  veti manca din el vi se vor deschide ochii." De-abia s-au deschis si incepe  drama. Sa privesti fara sa intelegi, acesta-i paradisul. Infernul ar fi deci,  locul in care intelegi, in care intelegi prea mult...
 Numai Dumnezeu are privilegiul sa ne  abandoneze. Oamenii nu pot decat sa-ti intoarca spatele.
 Emil Cioran....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu